miercuri, 27 februarie 2013

Recenzie Zece lucruri pe care le-am facut (si probabil n-ar fi trebuit) de Sarah Mlynowski

Aceasta carte mi-a fost oferita de Libris, o librarie online, spre recenzie. In plus, se mai poate gasi si o gama variata de carti in limba engleza. "Zece lucruri pe care le-am facut (si probabil n-ar fi trebuit)" poate sa fie comandata de aici.
___________________________

"Zece lucruri pe care le-am făcut (și probabil n-ar fi trebuit)" este o carte clișeu, care la prima vedere îți ascunde mesajele prețioase pe care a încercat să ni le transmită autoarea. Viața unei adolescente este pusă în prim-plan, gândurile, comportamentul și faptele sale sunt simple inconștiențe de moment, dar în același timp pe parcursul poveștii personajul principal, April, se confruntă cu situații mature și reușește să le facă față.
Deși la început, am crezut că este o lectură ușoară, adolescentină, autoarea ne-a oferit sfaturi serioase presărate prin năzbâtiile lui April. Cartea trebuie citită printre rânduri pentru a ne da seama de maturitatea pe care personajul nostru o are, deși ea nu conștientizează acest fapt. Mi-a plăcut cum și-a asumat toate greșelile, chiar dacă printr-un mod copilăresc și superficial.
 April evoluează în volumul acesta. Legată de părinți timp de 16 ani, a fost ca și cum viața ei a stat în loc, ocupându-și timpul de chestii specifice adolescenților, trăind fără griji, înconjurată de bârfele țesute în grupul prietenilor ei și mici chicoteli la colțul străzii. Totul se schimbă când părinții ei sunt hotărâți să se mute din oraș, iar ea nu este încă pregătită să-i dea drumul vieții pe care a avut-o, așa că datorită a câtorva minciuni evită mutarea părinților ei și decide să trăiască o perioadă alături de o prietenă.
 De aici începe jocul fetelor, fără griji, responsabilități și cu o libertatea de care credeau că nu vor mai avea parte. April va trece prin momente amuzante, dar asta nu înseamnă că drama nu își va face loc în viața ei.
Mi-au plăcut momentele când a fost conștientă în ceea ce privește riscurile pe care ar trebui să și le asume, aceasta s-a maturizat treptat și a oferit cititorilor sfaturi prin comportamentul ei.
 Autoarea a făcut acest personaj cameleonic, deoarece în unele momente April era genul de fată neinteresată de cei din jur și de consecințe, iar imediat acționa matur și cu multă seriozitate. Uneori aveam impresia că ea avea personalități duplicitare, am simțit mai mult ca oricând gândurile autoarei, ele interveneau mereu când April era cât pe ce să facă o prostie, trimițând-o înapoi pe drumul cel bun. Aș putea spune că autoarea nu a fost pe aceeași lungime de undă cu personajul, dar totuși la creat reprezentând ceea ce ea nu ar fi niciodată și încercând să-i dea personajului o lecție și să îl pună la punct în fața cititorilor.
 Cert este că procesul de maturizare este cheia cărții și reprezintă ceva esențial pentru personajul nostru.

Editura: Epica
 Notă: 3.5/5