vineri, 25 ianuarie 2013

Recenzie Joc dublu de Lisa Scottoline

Adăugaţi o legendă

"Joc dublu", este un thriller bun cu o acțiune alertă. Astfel, de la început Lisa Scottline ne demonstrează că legăturile de sânge nu protejează întotdeauna o persoană din calea răului. Povestea a două gemene ce luptă pentru supremație, prin mijloace proprii, ce reușesc să-și fure identitatea una alteia, fiecare având un cu totul alt scop.
 Două gemene identice. Două personalități diferite. Două vieți schimbate. Prin aceste lucruri autoarea mi-a captat interesul și m-a făcut să citesc cu multă curiozitate cartea.
 Fuga continuă a personajelor pentru aflarea adevărului este presărată cu mult suspans. Alice va încerca să-și ucidă propria soră și să-i fure identitatea, Bennie fiind o avocată de mare success. Nimeni nu va sta în calea ei, iar dacă cineva va păși fie cât de puțin pe teritoriul ei, incurcandu-i planurile, va fi hotărâtă să îl ucidă. Din acest punct Alice îi va destrăma viața lui Bennie cu fiecare secundă în care o înlocuiește.
 Mi-au plăcut personalitățile celor două gemene, una fiind o criminală în serie la propriu, trăind în întuneric și în mizerie, iar cealaltă având o viață perfectă, o carieră și prieteni. Autoarea ne-a lăsat să descoperim mai mult din firea umană, ne-a demonstrat că răul poate converti și cel mai pur suflet, deoarece el se află acolo, chiar dacă nu-și face simțită prezența, trebuie doar un impuls, o scânteie, pentru a îl trezi la viață.
  Nu au lipsit nici clipele amuzante din carte, erau plăcute scenele, relaxante, ușoare, fără a fi încărcate cu elemente dramatice, iar acest lucru a adus un suflu de aer proaspăt.
  Umorul sumbru al autoarei și-a făcut prezența prin intermediul lui Alice. Acest personaj malefic cu un suflet întunecat cu gesturi mecanice și bine calculate. Chiar dacă avea toate motivele să zâmbească, și să lase gardă jos, ea era întotdeauna pe poziții, decisă să înlăture fie și cel mai mic obstacol din calea ei. M-a deranjat la un moment dat cruzimea acesteia și tot așteptam momentul să fie demascată, însă acest lucru nu s-a produs așa ușor.
 În schimb Bennie, deși toată viața ei a fost elegantă, a zâmbit și a fost o fire dreaptă, ea se va schimba pe parcurs după ce a fost pusă în pericol de sora ei geamănă, iar căutarea adevărului îi va dovedi că gândurile întunecate sunt o genă a familiei și este în stare și ea de tot ce e mai rău pentru a își recupera viața înapoi.
 Cartea curpinde toate etapele vieții, ni se prezintă crudul adevăr ce stă în spatele unui zâmbet sincer și frumos. Autoarea a combinat foarte bine elementele, stilul său a fost ușor și m-am acomodat foarte repede cu el, totuși speram la un alt final, în care societatea să redevină dreaptă, dar realitatea nu este nici bună, nici frumoasă. Un om rău poate avea parte de o viață bună, iar un om bun poate trăi în cele mai negre coșmaruri.

Editura: All
 Notă: 4/5