vineri, 5 octombrie 2012

Recenzie Fior de Maggie Stiefvater

Cartea mi-a fost oferită spre recenzie de Librăria Online Libris, unde se pot găsi acum și cărți în engleză.

Mi-am dorit foarte mult să citesc cartea "Fior" și cred că asta m-a făcut să am așteptări foarte mari de la ea. Fiind o carte foarte apreciată în străinătate și primită atât de bine la noi, nu mai aveam dubii în privința ei, o catalogasem o carte excelentă dinainte să mă apuc să o citesc. Impresiile mele pe care le-am avut de la început și până la sfârșit s-au schimbat de foarte multe ori. Recunosc faptul că la un anumit timp nu mai reușeam să continui povestea, deoarece aveam impresia că îi lipsește "realitatea" pe care unele cărți foarte bune o au, deși în ele sunt construite lumi ireale.

O idee pe care nu am putut-o accepta încă de la început, deși acum la sfârșit am reușit să trec cât de cât peste ea a fost acea idolatrizare a lupilor pe care personajul nostru principal Grace l-a avut, iar cu cât citeam mai mult eram tot mai sceptică în privința cărții.

Romanul a început cu o notă tristă, prin care ne-a evidențiat dezamăgirea lui Grace în legătură cu lumea în care trăia. Mi-a plăcut și încă îmi place foarte mult cum scrie Maggie Stiefvater, indiferent de unele nemulțumiri pe care le aveam, modul ei de scriere - cu care te acomodezi imediat - mă îndemna să continui povestea.

De asemenea mi-a plăcut cum a construit-o pe Grace, puternică, sensibilă, ironică și foarte impulsivă. Mi-a făcut plăcere să urmăresc aceste fețe ale ei și cum se comportă în preajma celorlalți. Însă, Sam, nu a fost chiar genul care să lase o impresie foarte puternică, el era mai degrabă șters pe lângă ea, cu o sensibilitate aparte, timid, iar în prima jumătate a cărții simțeam că o latură a lui se victimizează mult prea mult în legătură cu o poveste teribilă pe care a avut-o în copilărie și la faptul că iarna va veni și îl va transforma din nou în lup.

Dar aceste lucruri sunt minorități, defectele pe care eu le-am găsit în carte nu sunt așa de mari, însă m-au influentat enorm de mult așteptările pe care le aveam de la ea și cred că aș fi trecut ușor peste ele dacă nu știam nimic despre carte înainte să o citesc.

“Fior” este o carte sensibilă, care ne prezintă iubirea dintre Grace și Sam, o fată pe jumătate normală și un băiat care la venirea frigului, iarna, se transformă în lup. Cartea a reușit să mă liniștească, datorită faptului că autoarea nu a băgat o acțiune brusc care să ne trezească și să fim în alertă, a decurs lin și foarte plăcut și apreciez asta la autoare și modul cum a reușit să facă posibil acest lucru. Iar de-a lungul poveștii am tot așteptat “acea” răsturnare de situație care să reușească să transforme cartea din bună în extraordinară și s-a întâmplat.
 În concluzie, mi-a atins așteptările, însă îmi doream foarte mult să le depășească

Editura: Rao
 Notă: 4.5/5