luni, 13 august 2012

Recenzie Sacrificiul de Anna Carey

"Sacrificiul", volum doi din Eve, a fost așteptat de toți. Recunosc, îmi doream mult să pun mâna pe carte și să o citesc, datorită acțiunii din primul volum care m-a prins total și m-a lăsat cu un gust amar atunci când l-am terminat. Știu foarte bine că îmi va fi foarte dor de Eve, fata sau mai bine zis femeia, în care s-a transformat peste noapte în această carte, iar apariția volumului trei se va lăsa cu greu așteptată.

Din punctul meu de vedere, punctul culminant s-a aflat în primul sfert al cărții, ceea ce nu am mai întâlnit până acum și este destul de dificil de explicat o acțiune fără a strica și a da din casă surprizele pregătite pentru noi de Anna Carey.

Diferența dintre Eve de acum și cea din primul volum este foarte mare. De data asta întâlnim o femeie care este stăpână pe forțele proprii și gata de a se sacrifica oricând pentru cei din jurul ei. Nu mai recunoaștem deloc fata naivă care a evadat din școală, iar întâmplările prin care a trecut a maturizat-o complet. Însă, uneori am simțit că această dezvoltare a ei a fost puțin forțată, pentru că s-a adaptat extraordinar de bine, la noul ei statut.

Mi-a plăcut faptul că Anna Carey a evidențiat câteva personaje apărute în primul volum ce nu le-a fost acordată o prea mare atenție atunci, punând mai mult accentul pe povestea lor și prezentându-le situația actuală, printre ele numărându-se: Pip și Ruby, cele mai bune prietene ale eroinei noastre ce a fost nevoită să le abandoneze în trecut când a evadat.

Nici cuplul Eve-Caleb nu a fost uitat, însă situația lor va fi critică datorită împrejurimi care îi vor obliga să se sacrifice unul pe celălalt și să fie afectați și persoanele din jurul lor.

Iar pentru cei care vroiau să afle mai multe lucruri despre Rege și Orașul de Nisip, ei bine aceasta ar trebui să fie cartea lor pentru că majoritatea acțiunii se va desfășura în acest loc, Regele fiind un personaj influent pentru acțiunea petrecută în roman.

Eve este cu siguranță un personaj de care își va aminti foarte multă lume după terminarea seriei,  o eroină puternică, sensibilă, curajoasă ce va stârni intrigi și le va face față foarte bine.

“-Genevieve, a spus el pe un ton ferm. E timpul.”

Editura: Leda